Úgy gondolod, hogy weboldalad felgyorsítása nem fontos?
Nagy hiba.
Az oldalbetöltési idő egy másodperces késése a következőket eredményezi:
- 11%-kal kevesebb oldalmegtekintés
- 16%-kal csökkent a vásárlói elégedettség
- 7%-os konverziós veszteség
Ha a weboldal néhány másodpercet vesz igénybe a betöltéshez, az negatív hatással lesz a látogatók bevonására és az értékesítésre.
Nem lehet megkerülni.
Ez azt jelenti, hogy a gyors honlap elengedhetetlen – nem csak ahhoz, hogy jó helyen szerepeljen a Google-nál, hanem a nyereség magas szinten tartásához is.
Hogyan befolyásolja a weboldalsebesség-optimalizálás a konverziókat?
A lassú weboldal végleg megöli a konverziókat, és soha nem fog tudni meggyógyulni.
Valójában a fogyasztók 47%-a arra számít, hogy az oldalak legfeljebb két másodperc alatt töltődnek be.
40%-uk pedig elhagyja az olyan oldalt, amely három vagy több másodpercet vesz igénybe.
Ha weboldal betöltése több mint három másodpercet vesz igénybe, akkor a látogatók majdnem felét elveszíti, mielőtt azok megérkeznének.
Igen, jól olvastad.
Ez önmagában óriási csapás a lehetséges konverziókra nézve.
Azokat a látogatókat pedig, akik úgy döntenek, hogy kitartanak, a lassú betöltési idők visszatarthatják őket attól, hogy a jövőben visszatérjenek. Egy felmérésben az ügyfelek 79%-a nyilatkozott úgy, hogy nem térne vissza gyenge teljesítményű oldalra.
Ugyanebben a felmérésben a vásárlók 52%-a nyilatkozott úgy, hogy az oldalak gyors betöltése fontos a lojalitása szempontjából, és 44%-a mondta azt, hogy elmondja ismerőseinek a rossz tapasztalatait.
Ez a felmérés azt is kimutatta, hogy egy másodperces késés körülbelül 16%-kal csökkentheti az ügyfelek elégedettségét.
Ennek egyik legjobb példája a Walmart konverziók és bevételek javulása a honlapjuk sebességének növelése után.
Kezdeti elemzésük során azt találták, hogy a konverziót végző látogatók kétszer olyan gyorsan töltöttek be oldalakat, mint azok, akik nem konvertáltak.
Ez azt mutatta, hogy minél gyorsabb egy oldal, annál valószínűbb, hogy a látogató vásárol.
A sebesség optimalizálás végén a Walmart a következő eredményekről számolt be:
- A betöltődési idő csökkenés minden másodperce után akár 2%-kal is nőtt a konverziók száma.
- Minden 100 ms-os fejlesztés után akár 1%-kal is növelték a bevételnövekedést.
Egy másik tanulmányban a betöltési idők és a konverziós arányok közötti kapcsolat 25%-os konverziós aránycsökkenést mutatott , mindössze egy másodperces betöltési idővel.
Nyilvánvaló, hogy a sebesség növelésére irányuló erőfeszítés – akár egy másodperccel is – jelentős hatással lehet a konverziókra.
Hogyan befolyásolja a betöltődési sebesség a láthatóságot?
A Google a sebességet is figyelembe veszi rangsoroláskor, a betöltési idők azt is befolyásolhatják, hogy a felhasználók mennyire könnyen találnak meg.
Ez különösen igaz most, amikor bevezeti az első mobil-indexét.
Ugye hallottál erről?
2017 decemberétől a keresőmotor elkezdte az összes keresési eredmény rangsorolását az oldalak mobilverziója alapján.
A mobilos keresések 2015-ben először meghaladták az asztali kereséseket, és részesedésük a teljes keresésből csak tovább nő.
Ez azt jelenti, hogy a Google érdeke, hogy keresési eredményeit a mobilfelhasználók számára szolgálja ki. Nem akarják olyan oldalakra irányítani a felhasználókat, amelyek nem töltődnek be, vagy nem működnek megfelelően az eszközeiken.
Ennek eredményeként a mobilos felhasználói élmény most nagy szerepet fog játszani a keresési rangsorolásban – még az asztali keresési eredmények között is.
Ez pont az ellenkezője annak, ahogy az index korábban működött.
A felhasználói élmény régóta fontos tényező a rangsorolásban, de ezt megelőzően csak az asztali számítógépes élményt vette figyelembe. Tehát még ha egy webhely rossz mobilélményt is nyújtott, akkor is sikerült elérnie az első oldalon a helyezést.
Ez már nem így van.
Mostantól az oldalak indexelése és rangsorolása a mobilfelhasználók által nyújtott élmény alapján történik.
Miért lassú a weboldalam?
Mielőtt elkezdenéd a weboldalad sebességének javítását, célszerű kitűznöd a kívánt célt.
Ez nehéz lehet, ha nem vagy biztos abban, hogy mi az elfogadható oldalsebesség.
A Google szerint a legjobb gyakorlat három másodperc. Sajnos a legutóbbi benchmark jelentés megállapításai szerint a legtöbb webhely közel sincs ehhez.
A 126 országot felölelő 900 000 mobilhirdetési céloldal elemzése során a Google azt találta, hogy az elemzett oldalak 70%-ánál közel hét másodpercbe telt, mire a vizuális tartalom megjelent.
Az általuk felvett iparágak közül egyiknek sem volt az ajánlott három másodperces bevált gyakorlatához közeli átlaga.
A mobil céloldal teljes betöltéséhez szükséges átlagos idő 22 másodperc, de a látogatások 53%-a megszakad, ha egy mobilwebhely betöltése három másodpercnél tovább tart.
Ráadásul, ahogy az oldal betöltési ideje egyről tíz másodpercre csökken, 123%-kal nő annak a valószínűsége, hogy egy mobilfelhasználó visszapattan.
Ez azt jelenti, hogy a webhelytulajdonosoknak általában sok munkát kell végezniük, hogy a Google szemében megfelelő szintre emeljék.
Ez azt is jelenti, hogy ha belefektetsz a weboldal sebességének elfogadható szintre emelésébe, akkor jóval megelőzi a felhasználói élményt.
Honlapod fejlesztése során a Google ajánlásai és referenciaértékei segítségével kitűzheted céljaidat és mérheted a teljesítményét.
Végül is – a világ legnagyobb keresőmotorjaként a Google jelentős hatással lehet a sikeredre. Tehát soha nem rossz ötlet az ő szabványaikat saját szabványként használni.