Előző cikkünk folytatása, kicsit jobban a Google szempontjai alapján.
A webtervezés és -fejlesztés folyamatosan aktív munka. Ez nem csak akkor ér véget, amikor elindítod weboldalad, mert bizonyosan a későbbiekben felmerülnek olyan problémák, mint például a lassú oldalbetöltési idő. Beszélgetésünk pontosan erre fog összpontosítani.
Mielőtt elkezdenénk, végezzünk egy kis kísérletet. Nyissd meg az oldalad, és végezz weboldal sebesség-tesztet.
A betöltés szinte azonnali volt?
Csak néhány másodperc?
Vagy – ne adj Isten – több mint hat másodperc?
Ha az oldal betöltési sebessége 3 másodpercnél sokkal nagyobb, keresd fel a fejlesztődet, és futtasson le egy alapos műszaki SEO auditot, és nézze meg újra azokat a tételeket, amelyek lassíthatják az oldalt.
Ebben a türelmetlen, rohanó világban bűncselekmény hagyni, hogy a közönség megvárja, amíg honlapod betöltődik. Az emberek 40%-a elhagyja az oldalt, ha a sebessége több mint 3 másodpercet vesz igénybe, míg az oldal teljesítményében minden egy másodperces késés 7%-os konverziós aránycsökkenést eredményezhet.
Ennek nem csak azonnali hatása van, mint például az értékesítési lehetőségek elvesztése azoktól, akik úgy döntöttek, hogy elhagyják a webhelyet, de a magas visszafordulási arány lefelé is ronthatja a webhely rangsorát, rontva a jövőbeni konverziós arányokat.
A rémálom ezzel még nem ér véget, mert a Google robotjai is utálnak várni. 2010 áprilisa óta a weboldal sebessége a Google rangsorolási tényezője. Ez szintén döntő tényező a mobilkeresések rangsorolásánál .
Az aktív mobilfelhasználók növekvő száma miatt fontos, hogy a weboldal mobilokra és keresésekre legyen optimalizálva. Azt állítjuk, hogy az oldalbetöltési sebességnek szerepelnie kell a keresőoptimalizálási ellenőrzőlistában.
A Google szerint ennek a 3 pontnak kell a legjobban megfelelni.
1. Növeld a sebességet
2. Legyen személyes
1. Legyen zökkenőmentes
Miért lassú a weboldalam betöltése?
Számos oka lehet annak, hogy a betöltődés sok időt vesz igénybe. Íme egy lista a lehetséges okokról, amelyek miatt lassú:
- Nem optimalizált képek
- Javascript problémák
- Túl sok hirdetés fut
- Rossz tárhely
- Nem használ gZIP tömörítést
- Túl sok HTTP kérés
- Túl sok feltűnő tartalom
Mielőtt azonban elkezdenéd a hibaelhárítást az optimalizálás érdekében, először is tudnod kell, mi tekinthető jó betöltési időnek az oldalad számára.
Növeld a sebességet.
Az első benyomás számít. Az ügyfelek türelmetlenek, így a weboldal sebessége nagyban befolyásolja a konverziós és a visszafordulási arányokat.
A betöltődési idő 0,1 másodperces javítása 8%-kal növelheti a konverziós arányt.
Milyen a jó oldalbetöltési idő?
A Google szerint a jó és ideális oldalbetöltési idő három másodperc. Ugyanakkor a legutóbbi benchmark jelentés megállapításai szerint sok webhely közel sincs ehhez, mivel legtöbbjük betöltése hét másodpercig tartott.
A Google ezután 1 millió mobilhirdetés céloldalát elemezte 213 országban, és azt találta, hogy az oldalak 70%-ánál több mint 7 másodpercre volt szükség, mire az összes vizuális tartalom betöltődött. Így a jó oldalbetöltési idő legfeljebb 3 másodperc, a legkevesebb 7 másodperc lehet.
Legyen személyes.
Most, hogy elsőre jó benyomást tettél, ideje személyeskedni. Nincs két egyforma ügyfél, és az igényeik megfelelő tapasztalatokkal való kielégítése kulcsfontosságú az üzlet megnyeréséhez.
Az emberek 40%-kal nagyobb valószínűséggel költenek többet a tervezettnél, ha a vásárlási élmény erősen személyre szabottak.
Miért fontos az oldalsebesség a webdesignban és -fejlesztésben?
Elgondolkodhatsz azon, hogy miért fontos az oldalsebesség. Két tényezőt tartunk fontosnak az oldal sebességét illetően: a felhasználói élményt és az oldal rangsorolását.
A Pingdom által végzett tanulmány szerint a hosszabb betöltési idővel rendelkező weboldalakon általában magasabb a visszafordulási arány és alacsonyabb az oldalon töltött átlagos idő. Mindkét mérőszám közvetlenül kapcsolódik a felhasználói élményhez, és azt mutatja, hogy a látogató nem élvezte a webhelyen való tartózkodást (kevés az oldalon töltött idő), ezért egyszerűen elhagyta (lepattant). Ezenkívül a hosszabb betöltési idő negatívan befolyásolhatja a konverziókat a felhasználó elégedetlensége miatt.
Állítólag a Google az oldalsebességet használja az algoritmusai által az oldalak rangsorolására. A lassú oldalsebesség azt jelentheti, hogy a robotok kevesebb oldalt tudnak feltérképezni a nekik rendelt feltérképezési költségkerettel, ami negatívan befolyásolhatja az indexálást. A Moz oldalsebesség- kutatása kimutatta, hogy a Google az első bájtig eltelt időt méri, amikor az oldalsebességet veszi figyelembe.
Ha úgy gondolod, hogy az oldalsebesség csak mítosz volt, akkor gondold át újra.
Készítsd zökkenőmentesé.
Miután kialakítottál egy élményt számukra, az ügyfelek nagyobb valószínűséggel hajtanak végre konverziót. Tedd zökkenőmentessé az olyan kulcsfontosságú műveleteket, mint a regisztráció, bejelentkezés és a fizetés.
Az okostelefont vásárlók 77%-a nagyobb valószínűséggel vásárol olyan cégektől, amelyek mobilos oldalai vagy alkalmazásai lehetővé teszik számukra a gyors vásárlást.
Milyen oldalsebesség-tesztelő eszközöket használjunk?
A webolda betöltési sebességének teszteléséhez és a legfontosabb mutatók ellenőrzéséhez ezek az eszközök segítenek:
Törekedj arra, hogy a dolgok egyszerűek és hatékonyak legyenek. Egy weboldalnak nem kell túl sok díszes elemmel rendelkeznie. Csak relevánsnak és hatékonynak kell lennie a márka jövőképéhez és az ügyfelekhez. Ezt úgy érheted el, hogy csak a szükséges webes funkciókra összpontosítasz.
Használd a Core Web Vitals-t útmutatóként. A Core Web Vitals egyértelmű iránymutatásokat ad a digitális marketingszakemberek számára, hogy a lehető legjobban érjék el az ügyfelek számára értékes élményt.
Fedezd fel a különböző webes elemek optimalizálási stratégiáit. A különböző webelemekhez eltérő optimalizálási stratégiákra lesz szükség. Ügyelj arra, hogy ezeket a változtatásokat minden elembe építsd be, hogy weboldalad funkciói hatékonyan működjenek.
Amennyiben úgy érzed, hogy segítségre van szükséged, akkor az Apex Network csapata bármikor rendelkezésedre áll, hogy maximális teljesítményű weboldalad legyen. Munkáink során kevesebb, mint 2 másodperces betöltődési idő és maximális Google teljesítménypontszám várható.